بلیط هواپیما
منوی سایت
مروری بر گذشته
آموزش سئو

تبلیغات

جهانیها

سامتیک، سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما و بلیط قطار با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز و کادر متخصص و مجرب خود، با پیاده سازی بستری کاربر پسند و ساده و با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه مسافرت هوایی و ریلی به شما کمک می کند با یک جستجوی ساده بلیط هواپیما و یا بلیط قطار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
این وب سایت اقدام به جمع آوری تمام اطلاعات پرواز خطوط هوایی و ریلی ایران نموده تا با توجه به نیاز کاربران سهولت اسفاده از امکانات جهت خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما چارتری و سیستمی و بلیط قطار در فضای مجازی بر اساس آخرین تغییرات در اختیار کاربران قرار گیرد.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید. از اخبار روز بازار خودرو و قیمت به روز خودرو مطلع گردید.

تقویت چشم‌ها با مواد غذایی و ورزش

تقویت چشم‌ها با مواد غذایی و ورزش

تقویت چشم با مواد غذایی,تقویت چشم با ورزش

تقویت چشم‌ها با مواد غذایی و ورزش

چشم عضو مهمی است که به مراقبت های زیادی نیاز دارد. برخی افراد یا دچار نزدیک بینی و یا دوربینی می شوند و نیاز است که بینایی خود را تقویت کنند. این راه و روش هم باید از طریق تغذیه و هم از طریق ورزش انجام گیرد.

مواد غذایی مفید برای چشم

اسفناج: این گیاه نه تنها غنی از ویتامین های C،B،A و E و مواد معدنی و روی است بلکه غنی از لوتئین و زیزانتین نیز هست. مصرف روزانه اسفناج، می تواند مانع بروز اختلال هایی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد شود .اسفناج، برای سلامت قرنیه چشم نیز مفید است.

هویج و بتاکاروتن: در این گیاه به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین سلامت کلی چشم را بهبود می بخشد.

کلم بروکلی: همانند اسفناج، حاوی ویتامین B، لوتئین و زیزانتین است. این ماده مغذی نه تنها باعث تقویت بینایی می شود بلکه از چشم ها حفاظت می کند.

کلم بروکلی، خستگی مفرط و تاری دید را کاهش می دهد.

 ماهی: ماهی همانند سالمون، تن و ساردین سرشار از اسید چرب امگا۳ است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و چشم ها را در برابر آسیب رادیکال آزاد در بدن محافظت می کند. چربی ماهی مانع خشکی چشم بر اثر استفاده از لنز می شود.

آواکادو: این گیاه غنی از لوتئین و بتاکاروتن است. علاوه بر آن سرشار از ویتامین C،B و E است. لوتئین نوعی فیتوکمیکال است که حساسیت چشم را در برابر نور کاهش می دهد.

میوه های توتی: این میوه ها سرشار از ترکیبی به نام «رفودوپسین» است که بازسازی دوباره سلول ها را سرعت می بخشد. ماده مغذی در توت های سیاه و زغال اخته رگ های خونی را تقویت می کند و گردش خون در تمامی بدن از جمله چشم ها را بهبود می بخشد.این بهبود در گردش خون، ورم و ناراحتی چشم را کم می کند و کیفیت بینایی را افزایش می دهد.

مغز میوه: همانند ماهی، مغز میوه نیز حاوی اسید چرب امگا ۳ است که برای بینایی مفید است.

شکلات کاکائویی: شکلات تلخ غنی از فلاوانوئید و نوعی آنتی اکسیدان است که برای قرنیه و شبکیه چشم مفید است. کافی است به میزان مناسب شکلات تلخ مصرف کنید.

تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین است. اگر می خواهید روند بازسازی مجدد سلولی در چشم با سرعت مناسب انجام شود، لازم است پروتئین با کیفیت مصرف کنید. در این مورد، زرده تخم مرغ بسیار مفید است.

تقویت چشم‌ها با مواد غذایی و ورزش

تقویت چشم با مواد غذایی,تقویت چشم با ورزش

مراقبت های چشم:

پلک بزنید: هر چند ثانیه پلک بزنید تا از فشار و خستگی چشم کاسته شود. این یکی از آسان ترین راه هاست. با بستن پلک برای چند ثانیه چشم ها را مرطوب نگه دارید. افرادی که به طور مداوم با رایانه کار می کنند با انجام دادن این کار می توانند بهتر و طولانی تر روی کار خود تمرکز کنند. برای رفع خستگی مفرط، ناراحتی و… هر ۴ تا ۵ ثانیه، پلک بزنید.

 گردش چرخشی با چشم های باز: این بهترین ورزش برای رفع خستگی چشم است. این روش آسان، بهترین راه بهبود بخشیدن به قدرت بینایی است. به آرامی بنشینید، در حالی که بالا، پایین و هر دو طرف را نگاه می کنید، چشم ها را بگردانید. ابتدا، ۵ مرتبه در جهت عقربه های ساعت، سپس ۵ مرتبه بر خلاف آن. این برنامه هر نوع سفتی در عضلات اطراف چشم ها را کاهش می دهد، تا با انعطاف پذیر شدن، فشار روی چشم کم شود.

تقویت چشم‌ها با مواد غذایی و ورزش

تقویت چشم با مواد غذایی,تقویت چشم با ورزش

چرخش چشم، با چشم های بسته: این روش کاملاً مشابه ورزش قبلی است اما به جای چشم های باز با چشم های بسته تمامی حرکت ها را انجام دهید.

تمرکز: این ورزش، هم جالب و هم خیلی موثر است.در حالت نشسته، دست ها را به جلو دراز کنید و روی انگشتان اشاره به مدت چند ثانیه تمرکز کنید. سپس نگاه تان را از انگشت هایتان بردارید و به شیئی دیگر در فاصله ۳ متری خیره شوید و به مدت چند ثانیه به آن نگاه کنید و سپس به انگشتان خود خیره شوید. این حرکت را به مدت ۲دقیقه ادامه دهید تا عضله اطراف چشم تقویت شود و قدرت بینایی افزایش یابد.

حفظ تمرکز: در حالت نشسته قرار بگیرید. دست ها را جلوی خود دراز کنید و انگشت اشاره را صاف جلوی خود قرار دهید و روی آن تمرکز کنید. سپس خیلی آرام انگشت را به سمت صورت نزدیک کنید تا ۱۰ سانتیمتر از صورت فاصله داشته باشد. سپس دوباره دست ها را به طرف بیرون در حالی که به انگشت تان خیره شده اید، بکشید.

قرار دادن کف دست روی چشم ها: این ورزش نیست بلکه راهی برای آرامش است. در حالت نشسته پشت میز قرار بگیرید. چند نفس عمیق بکشید. آرنج ها را روی میز قرار دهید، کف دست ها را کمی مانند کاسه جمع کنید و روی چشم ها قرار دهید. نوک انگشتان باید روی پیشانی و قسمت انتهای کف دست روی گونه قرار گیرد. باید بتوانید زیر دست ها به آسانی پلک بزنید و نفس های عمیق و آرام بکشید.

شستن: علاوه بر شستن صورت، چشم ها را نیز هر بار بشویید، به ویژه شب قبل از خواب و هر روز صبح پس از بیدار شدن. از آب ولرم با دمای اتاق استفاده کنید زیرا آب سرد می تواند باعث خشکی چشم شود. با شستن چشم با آب، کثیفی و گرد و خاک از بین می رود و چشم مرطوب می ماند.

منبع : khorasannews.com



لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ماه محرم | محرم 2016 ، اس ام اس و کارت پستال ماه محرم
ads
مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ جدید
نبض ترانه
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
عروس
سايت عروس
خرید بک لینک
تور های لحظه آخری
ارائه دهنده معتبرترین تورها از آژانس های مسافرتی
مشاوره حقوقی
تور پوکت
مدل مو
رنگ مو
مدل لباس
دانلود فیلم
آرشیو فیلم های برتر کلاسیک و روز سینمای جهان
عکس
عکس,‌ عکس بازیگران,‌عکس جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
مبلمان سام اکسون
مبلمان سام اکسون
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
.