بلیط هواپیما
منوی سایت
مروری بر گذشته
آموزش سئو

تبلیغات

جهانیها

سامتیک، سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما و بلیط قطار با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز و کادر متخصص و مجرب خود، با پیاده سازی بستری کاربر پسند و ساده و با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه مسافرت هوایی و ریلی به شما کمک می کند با یک جستجوی ساده بلیط هواپیما و یا بلیط قطار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
این وب سایت اقدام به جمع آوری تمام اطلاعات پرواز خطوط هوایی و ریلی ایران نموده تا با توجه به نیاز کاربران سهولت اسفاده از امکانات جهت خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما چارتری و سیستمی و بلیط قطار در فضای مجازی بر اساس آخرین تغییرات در اختیار کاربران قرار گیرد.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید. از اخبار روز بازار خودرو و قیمت به روز خودرو مطلع گردید.

بررسی میتسوبیشی asx

جهانی‌ها -> خودرو

 

بررسی میتسوبیشی asx

کمپانی میتسوبیشی با عرضه کراس اوور ASX، بار دیگر قدرت خود را در زمینه تولید خودروهای مختلف نشان داد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی میتسوبیشی ASX بپردازیم.

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

میتسوبیشی ASX نخستین بار تحت عنوان کانسپت cX، در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2007 رونمایی شد و پس از آن بسیاری از جزئیات طراحی این کانسپت به مرحله تولید رسید. در حقیقت کمپانی میتسوبیشی با عرضه این کراس اوور نشان داد که علاوه بر تولید خودروهای شاسی بلند، توانایی تولید دیگر خودروها را نیز دارد. از آنجا که خط تولید شاسی بلندهای کوچک و مقرون به صرفه، یکی از سودآورترین بخش های کمپانی میتسوبیشی به شمار می رود، عدم استفاده از چنین فرصتی چندان منطقی به نظر نمی رسید؛ به همین دلیل کمپانی میتسوبیشی درصدد تولید این خودرو برآمد.

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

کراس اوور ASX در دو مدل محور جلو مجهز به موتور 1.8 لیتری دیزلی و چهار چرخ متحرک مجهز به موتور 1.6 لیتری بنزینی، و در تیپ های 2، 3، و 4 عرضه می شود. شایان ذکر است که تنها دو تیپ کامل این خودرو به موتور دیزلی مجهز هستند. موتور 1.8 لیتری DiD این خودرو، نخستین موتور توربودیزل مجهز به سوپاپ با زمان بندی متغیر، در دنیای خودروهای سواری به شمار می رود که عملکرد موتور ASX را تا حد یک موتور 2 لیتری افزایش می دهد. در این مقاله به بررسی نکات قوت و ضعف این خودرو می پردازیم.

طرح بدنه و امکانات رفاهی

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

طرح بدنه میتسوبیشی ASX، به خوبی بیانگر ایده های طراحان کمپانی سازنده می باشد. جلو پنجره ASX، به دلیل وجود سپر با قابلیت جذب انرژی ناشی از برخورد و هم چنین باله های پلاستیکی, علاوه بر حفظ ظاهر این خودرو ی شاسی بلند، گواهینامه Euro NCAP را نیز برای این خودرو به ارمغان آورده است. گفتنی است در طراحی ASX، از طرح بدنه میتسوبیشی Outlander، سیستم تعلیق MacPherson در جلو و سیستم تعلیق Multi-link در عقب استفاده شده است که همین امر، نه تنها سبب کاهش هزینه های تولید می شود، بلکه با ایجاد فاصله محوری بیش تر، فضای داخلی بزرگ تری را برای این خودرو به وجود می آورد. خطوط برجسته موجود در بدنه بیرونی ASX، علاوه بر افزایش خط پنجره، سبب می شوند که این خودرو همواره در حال حرکت به نظر برسد.

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

به اعتقاد کمپانی سازنده، حالت و محل قرارگرفتن چراغ های جلو علاوه بر این که نور بیش تری را به همراه دارد، به این مدل از میتسوبیشی ظاهر یک جت جنگنده را می بخشد. قاب کرومی جلوپنجره ASX نیز، محکم تر از دیگر مدل های میتسوبیشی طراحی شده است. هم چنین برجستگی های روی کاپوت، نه تنها سبب افزایش ضریب امنیتی عابران پیاده می شوند، بلکه ارزیابی دقیق تری از کناره های خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند. بادشکن سپر عقب، علاوه بر بهبود ظاهر نامناسب عقب این خودرو، ضریب پسار آن را به 0.32 می رساند. اگرچه ASX در مجموع کوچک تر از فورد فوکوس می باشد، اما گلگیرهای برجسته، آن را بزرگ تر نشان می دهند.

طراحی داخلی و امکانات خاص

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

اگرچه در طراحی داخلی میتسوبیشی ASX، نقطه ضعف اساسی دیده نمی شود، اما ظاهر و عملکرد امکانات موجود در این خودرو نیز چندان برجسته و چشمگیر نمی باشد. علی رغم تنظیمات بسیار برای صندلی راننده و فرمان، فقدان محافظ گردن سبب می شود که راننده در مسافت های طولانی احساس خستگی کند. نمایشگر LCD موجود در این خودرو، اطلاعات را به صورت شفاف و خوانا نمایش می دهد. همان طور که گفته شد، اگرچه به منظور کاهش هزینه های تولید، از تجهیزات بسیار لوکس در این خودرو استفاده نشده است، اما تمامی امکانات استاندارد در آن وجود دارد. صندلی عقب این خودروی شاسی بلند، جای پا و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد، اما برخلاف برخی از رقبا، سرنشینان عقب نمی توانند صندلی خود را به صورت مجزا تنظیم کنند؛ در این مدل از میتسوبیشی، فقط پشتی صندلی قابل تنظیم است.

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

حجم مخزن بار این خودرو، در صورت باز بودن صندلی عقب، 442 لیتر و در صورت بسته بودن صندلی، 1,193 لیتر می باشد که بیش تر از نیسان قشقایی (860 لیتر) و کم تر از پژو 3008 و هیوندای ix35 (به ترتیب 1604 و 1436 لیتر) می باشد. اگرچه آینه های جانبی دید عقب مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهند، اما در برخی موارد نیز مشکل ساز شده و دید راننده را در جلو مختل می کنند؛ شیب ستون های اصلی جلو نیز، کمکی به بهبود این مشکل نکرده است.

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

در مجموع می توان گفت که این خودرو از فضای مناسب و تجهیزات کاربردی بهره می برد، اما آپشن های جدیدی را در این کلاس ارائه نکرده است.

قدرت و عملکرد موتور

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

موتور 1.8 لیتری DiD میتسوبیشی ASX بیانگر پیشرفت قابل توجه این خودرو می باشد. اگرچه ASX سریع ترین خودروی کلاس خود نمی باشد، اما با بسیاری از خودروهای 2 لیتری دیزلی این کلاس، قابل رقابت می باشد. دقت تعویض دنده در هنگام رانندگی، مهم تر از قدرت خروجی گیربکس می باشد و این مدل از میتسوبیشی در این زمینه عملکرد خوبی دارد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سوپاپ با زمان بندی متغیر، بهبود نیروی گشتاور خودرو در دور موتور پایین می باشد که این امر در میتسوبیشی ASX به خوبی نمایان است. علی رغم وجود سیستم انتقال قدرت غیرمستقیم، که یکی از مشخصه های موتورهای توربودیزل کوچک می باشد، با تعویض دنده به راحتی می توانید گشتاور ASX را، حتی در دور موتور پایین نیز، افزایش دهید. هم چنین گشتاور پایین این خودرو سبب می شود که هنگام رانندگی در شهر و با دنده سبک، صدای کمی از موتور خودرو در داخل کابین به گوش برسد. اگرچه میتسوبیشی با ساخت این موتور کارآمد انقلابی در صنعت خودروسازی برپا کرد، اما در مقایسه با دیگر رقبا، تغییرات ایجادشده چندان چشمگیر نبوده است. عملکرد سیستم ترمز این خودرو حتی در شرایط نامناسب نیز قابل توجه است. سیستم چهارچرخ متحرک تاثیر چندانی بر موتور دیزلی ASX ندارد و شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی، دور موتور آن را افزایش دهید.

مصرف سوخت و هزینه های جانبی

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

مصرف سوخت و هزینه های جانبی متناسب میتسوبیشی ASX، توجه افراد بسیاری را به این خودرو جلب می کند. تجهیزات استاندارد این خودرو در تیپ 3 آن، که با موتور دیزلی و به صورت محدود عرضه می شود، عبارت است از صندلی های مجهز به گرمکن، کروز کنترل، بلوتوث، دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک. اگرچه این خودروی شاسی بلند تنها به منظور حرکت در جاده ها ساخته شده است و به همین دلیل باید دارای یک فرمان یدکی باشد، اما فقط از یک کیت تعمیرات بهره می برد. با چشم پوشی از تجهیزات، می توان گفت که این مدل از میتسوبیشی یکی از ارزان ترین و قدرتمندترین خودروهای کلاس خود می باشد. به دلیل آن که خروجی گاز کربن دی اکسید میتسوبیشی ASX بسیار کم و حدود 145 گرم به ازای هر کیلومتر رانندگی می باشد، مالیات سالانه رانندگی با این خودرو به اقتصاد خانواده ها ضربه وارد نمی کند.

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

با این حال، این خودروی دیزل پس از 14,000 کیلومتر رانندگی به سرویس نیاز پیدا می کند که در مقایسه با مسافت 19,000 کیلومتری خودروهای مشابه و با درنظر گرفتن هزینه آن (176 پوند به ازای هر سرویس)، چندان مقرون به صرفه نمی باشد. به دلیل استهلاک کم و مصرف سوخت پایین خودروهای دیزل، شرکت های بیمه این خودروها را با هزینه کمتری بیمه می کنند. مصرف سوخت میتسوبیشی ASX دیزل در حدود 6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی می باشد که نه تنها چند لیتر از مقدار سوخت ترکیبی این خودرو، بلکه از مصرف سوخت سایر رقبا نیز کمتر است. در مقابل، استهلاک و مصرف سوخت موتورهای بنزینی میتسوبیشی ASX بسیار زیاد است و این مدل خودروها، تنها برای افرادی که در مسافت های کوتاه رانندگی می کنند مناسب می باشد. پر واضح است که استفاده از سوپاپ با زمان بندی متغیر مزایای بسیاری در پی دارد.

تجربه رانندگی

 

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

عملکرد میتسوبیشی ASX هنگام رانندگی در جاده های فرعی، همانند دیگر همکلاسان خود می باشد. محور جلو بودن این خودرو، با ایجاد چسبندگی بسیار، به راننده این امکان را می دهد که در سر پیچ ها خودروی خود را به خوبی کنترل کند. حتی در صورت غیر فعال بودن سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESP) این خودرو از پایداری و کنترل پذیری بسیار خوبی برخوردار است. به دلیل آن که فرمان پذیری ASX در آب و هوای بارانی کاهش پیدا می کند، سیستم ESP در صورت نیاز با انجام ترمزهای نامحسوس، کنترل خودرو را به حالت مطلوب بازمی گرداند. گفتنی است تنها نکته آزاردهنده درخصوص هندلینگ این خودرو، ضربه ای است که هنگام رانندگی در جاده های ناهموار بر روی فرمان حس می کنید. در این حالت، سیستم تعلیق سبب لرزش اتاق و در نتیجه تکان خوردن سرنشینان می شود. با این وجود می توان گفت که تجربه رانندگی با ASX، دلچسب و مطلوب است.

میتسوبیشی,بررسی میتسوبیشی asx

سبکی و آزادی بیش از حد فرمان این خودرو، اگرچه در مسیرهای شهری دلپذیر است، اما در بزرگراه ها و هنگام رانندگی با سرعت زیاد کمی مشکل ساز می شود. در مجموع می توان گفت که اگرچه از بسیاری جهات، ASX یک خودروی معمولی به نظر می رسد، اما با بررسی دقیق می توان به نقاط قوت این خودرو و علل پیشتازی آن در کلاس خود پی برد. علی رغم طراحی داخلی نه چندان زیبا، کیفیت پایین مواد مورد استفاده جهت طراحی داخلی، و صدای بیش از حد موتور، ASX خودرویی کارآمد، ایمن، مجهز، قابل تهیه، و راحت می باشد که بر خلاف صندوق عقب کوچک خود، فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. شاید بتوان گفت که مهمترین نقطه ضعف این دیزل قدرتمند آن است که پس از طی 14,000 کیلومتر به سرویس نیاز پیدا می کند. با این وجود، پیشرفت ASX از نظر موتوری و مصرف سوخت پایین این خودرو شایسته تحسین می باشد.

همچنین ببینید:

منبع:۱car.ir

 

 



لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ماه محرم | محرم 2016 ، اس ام اس و کارت پستال ماه محرم
مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ جدید
نبض ترانه
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
عروس
سايت عروس
خرید بک لینک
مشاوره حقوقی
مدل مو
رنگ مو
مدل لباس
عکس
عکس,‌ عکس بازیگران,‌عکس جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
مبلمان سام اکسون
مبلمان سام اکسون
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
.