بلیط هواپیما
منوی سایت
مروری بر گذشته
آموزش سئو

تبلیغات

جهانیها

سامتیک، سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما و بلیط قطار با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز و کادر متخصص و مجرب خود، با پیاده سازی بستری کاربر پسند و ساده و با ارائه خدمات با کیفیت در زمینه مسافرت هوایی و ریلی به شما کمک می کند با یک جستجوی ساده بلیط هواپیما و یا بلیط قطار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
این وب سایت اقدام به جمع آوری تمام اطلاعات پرواز خطوط هوایی و ریلی ایران نموده تا با توجه به نیاز کاربران سهولت اسفاده از امکانات جهت خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما چارتری و سیستمی و بلیط قطار در فضای مجازی بر اساس آخرین تغییرات در اختیار کاربران قرار گیرد.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید.

برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید. برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کنید. از اخبار روز بازار خودرو و قیمت به روز خودرو مطلع گردید.

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری,مواد غذایی ممنون در دوران بارداری

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری

مامان های باردار باید بدانند که چه بخورند و چه نخورند تا سلامت خودشان و جنین تهدید نشود. داشتن یک تغذیه ی مناسب و دانستن مواد غذایی بارداری اصل اولیه ی داشتن دوران بارداری و نوزاد سالم است.

مواد غذایی بارداری در دو لیست مفید ها و مضرها قرار دارند. برخی از مواد غذایی در دوران بارداری نباید مصرف شوند چرا که به دلیل تغییرات بدنی زنان باردار در این دوران خطر آفرین هستندو

در طول دوره بارداری و در پی آن شیردهی لازم است که مادرها برای رفع نیازهای جنین و نوزاد به طور مرتب مواد مغذی کافی دریافت کنند.

همه خانم ها در طول بارداری چند کیلو چاق تر می شوند. این اضافه وزن بر حسب استیل بدن، قد و وزن عادی افراد متفاوت است. متخصصان معتقدند زن هایی که چند ماه قبل از بارداری شاخص توده ی بدن آن ها بین 18.5 و 25 است، نوزادانی با وزن متعادل به دنیا می آورند.

مواد غذایی مضر دوران بارداری

در طول دوره بارداری و در پی آن شیردهی لازم است که مادرها برای رفع نیازهای جنین و نوزاد به طور مرتب مواد مغذی کافی دریافت کنند.  اگر این مواد مغذی نامنظم و کم باشد جنین و سپس نوزاد دچار کمبود ویتامین، مواد معدنی و برخی از اسیدهای چرب امگا ۳ می شوند.

این عناصر و مواد مغذی تأثیر مستقیمی روی رشد سلول های مغزی کودک دارند. در طول دوره ی بارداری و سپس شیردهی دریافت ویتامین ها و ریزمغذی ها برای پیشگیری از کمبود ویتامین کودکان لازم و ضروری است.

البته در این بین مواد غذایی دیگری نیز وجود دارد که برای خانم های باردار چندان مناسب نیستند. در این مطلب قصد داریم کمی راجع به شرایط کلی بارداری توضیح بدهیم و بعد از آن مواد غذایی نامناسب برای خانم های باردار را بیان کنیم.

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری,مواد غذایی ممنون در دوران بارداری

 اضافه وزن در بارداری

هر زن بارداری بر اساس نیازهای خود در دوره ی بارداری غذا می خورد. خانم ها در دوره ی بارداری اضافه وزن پیدا می کنند که البته در همه ی خانم ها یکسان نیست.

به نظر می رسد که وزن نوزاد به وزن و شاخص توده ی بدن قبل از بارداری مادر مربوط می شود. برای همین توصیه می کنیم خانم ها قبل از اقدام به بارداری وزن خود را کنترل کنند و اگر لازم باشد زیر نظر پزشک تغذیه رژیم بگیرند. سعی کنید به طور مرتب قبل و بعد از بارداری به پزشک مراجعه کرده و تحت نظر باشید.

همه ی خانم ها در طول بارداری چند کیلو چاق تر می شوند. این اضافه وزن بر حسب استیل بدن، قد و وزن عادی افراد متفاوت است. معمولاً خانم هایی که دوقلو باردار می شوند ۳ تا ۴ کیلوگرم بیشتر چاق می شوند.

متخصصان معتقدند زن هایی که چند ماه قبل از بارداری شاخص توده ی بدن آن ها بین ۱۸٫۵ و ۲۵ است، نوزادانی با وزن متعادل به دنیا می آورند.

در ماه های اول بارداری یعنی سه ماهه ی اول به خاطر اینکه جنین رشد کمی دارد وزن خانم ها نیز دچار تغییر زیادی نمی شود. سپس از ماه چهارم خانم ها از ۴ تا ۵ کیلو چاق تر می شوند.

در ماه های آخر که جنین بزرگ تر می شود مادرها چاق تر می شوند به طوری که در زمان وضع حمل تا ۱۲ کیلو گرم وزن اضافه می کنند.

مامان های آینده باید توجه داشته باشند اگر وزن اضافه نکردند و حتی لاغرتر شدند باید حتماً به پزشک مراجعه کنند. شما باید هر ماه دو مرتبه خود را وزن کنید.

توجه داشته باشید که صبح ها و با شکم خالی خودتان را وزن کنید. اگر دید که بیش از حد در حال چاق شدن هستید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

خوراکی‌های ممنوع در دوران بارداری,مواد غذایی ممنون در دوران بارداری

مواد غذایی بارداری

نوشیدن چای، قهوه، کوکاکولا و کلاً نوشیدنی های گازدار و کافئینه را محدود کنید.

در مصرف سویا و محصولات تهیه شده از سویا احتیاط کنید؛ زیرا حاوی فیتواستروژن هستند که امکان دارد روی جنین عوارضی ایجاد کند. حداکثر یک مرتبه در روز از این محصولات غذایی مصرف کنید و به طور کلی از مصرف مکمل های غذایی حاوی این مواد بپرهیزید.

الکل و توتون را به طور کلی فراموش کنید. زیرا خطر زایمان زودرس را بالا می برند و باعث می شوند نوزاد کم وزنی به دنیا بیاورید.

مصرف کره و روغن را کاهش دهید.

حواستان به مصرف جگر باشد. توصیه می کنیم که از مصرف زیاد جگر بپرهیزید به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی ویتامین A می باشد که امکان دارد برای جنین خطرناک باشد.

از مصرف غذاهای تند، پرادویه و یا خیلی چرب بپرهیزید.

در مصرف محصولات غذایی شیرین، بیسکوییت، شیرینی جات، آب نبات، شکلات و غیره احتیاط کنید.

مامان هایی که کلسترول بالایی دارند باید از مصرف مواد غذایی حاوی فیتواسترول مانند مارگارین بپرهیزند.

مصرف رنگ های خوراکی توصیه نمی شود.

مصرف بادام زمینی و بادام هندی در بین خانم هایی که آلرژی غذایی دارند امکان ابتلای آلرژی غذایی در کودکان را نیز بالا می برد.

هر کدام از شما دارای شرایط زیر هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا برنامه ی غذایی ویژه ای برایتان تجویز کند:

اگر در سن کمتر یعنی در دوره ی نوجوانی باردار شده اید.

اگر منتظر دوقلو یا چند قلو هستید. خانم هایی که منتظر چند قلو هستند معمولاً به میزان کافی غذا نمی خورند برای همین در معرض کمبود ویتامین قرار می گیرند.

اگر چند زایمان پشت سر هم و نزدیک داشته اید.

اگر گیاه خوار هستید امکان دارد که دچار کمبود ویتامین D، ویتامین B12، آهن، ید و کلسیم باشید.

همچنین ببینید

منبع : نمناک



لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ماه محرم | محرم 2016 ، اس ام اس و کارت پستال ماه محرم
مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ جدید
نبض ترانه
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
عروس
سايت عروس
خرید بک لینک
مشاوره حقوقی
تور پوکت
مدل مو
رنگ مو
مدل لباس
عکس
عکس,‌ عکس بازیگران,‌عکس جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
مبلمان سام اکسون
مبلمان سام اکسون
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
.