منوی سایت
مروری بر گذشته

چگونه حافظه کوتاه مدت خود را تقویت کنیم

کاهش سطح حافظه کوتاه مدت هنگام انجام کارهای روزانه می تواند خطرساز شود، در این مقاله روش های طبیعی برای بهبود سطح این نوع حافظه را برای شما معرفی می کنیم.

خواب کافی:  خواب یکی از مهمترین موارد برای تقویت حافظه است، به علت این که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می‌گیرد، مغزبدون داشتن خواب کافی به دچار مشکل می‌شود.

 

مصرف زنجبیل: تحقیقات حاکی از این است که زنجبیل می‌تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و زوال عقل پیشگیری کند، و همچنین مکمل‌های زنجبیل برای سالمندان سبب  بهبود سطح حافظه کوتاه مدت می‌شوند.

 

مصرف زردچوبه: مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس ازمدت زمان یک ساعت تاثیرات خود را روی حافظه می‌گذارد، کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می‌گذارد، همچنین بیماران مبتلا به آلزایمر شدید مانند زوال عقل، بی قراری،اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می‌توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

 

خودداری از مصرف شکر فرآوری شده: محققان معتقدند شکر می‌تواند به حافظه کوتاه مدت آسیب بزند، شکر با افزایش سطح قند خون سبب کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می‌شود، شکر معمولا در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

 

مصرف شکلات تیره: شکلات تیره سبب سرکوب شدن اشتها و بهبود حافظه می‌شود، همچنینترکیبات شکلات سبب بهبود جریان خون در مغز می‌شود.

 

نوشیدن قهوه: یکی از بهترین سوخت‌ها برای مغز، نوشیدن قهوه است، کافئین موجود در قهوه می‌تواند فرآیند پیری مغز را کاهش داده و سبب تقویت حافظه کوتاه‌مدت گردد، محققان معتقدند نوشیدن تنها یک فنجان قهوه در روز می‌تواند باعث بهبود تمرکز و مهارت‌های ذهنی مغز شود.

لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
X nex1network