منوی سایت
مروری بر گذشته

مواد غذایی که خنده رویتان می کند را بشناسید

بعضی از افراد در زندگی احساس خوشحالی نمی‌کنند، اما بعضی موادغذایی وجود دارند که سبب می‌شوند لبخند روی صورت فرد نقش ببندد و احساس شادی و خوشی کند.

تحقیقات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین موادغذایی و حالت روحی و خلق و خو وجود دارد، تحقیقات حاکی از این است که افراد مبتلا به افسردگی معمولا مواد غذایی را انتخاب می‌کنند که حالت روحی و روانی آنها را بدتر می‌کند.

مواد غذایی خوشمزه زیادی وجود دارند که می‌توانند لبخند را روی صورت افراد بیاورند و سبب شوند که فرد احساس خوشحالی کند، و حال خوبی داشته باشد و شاد باشد، در این مقاله مواد غذایی که سبب تقویت حالت روحی انسان و جلوگیری از افسردگی می شود را برای شما شرح می دهیم.

 

حفظ تعادل قند خون یکی از بهترین روش‌هایی است که سبب تقویت سریع حالت روحی فرد می‌شود، این روش به معنی پرهیز از مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده قندی مانند نشاسته سفید، آبمیوه‌ها و اسموتی‌های شیرین و در مقابل قرار دادن برنامه غذایی بر اساس پروتئین‌های کم، چربی‌های سالم مانند ماهی چرب، آووکادو، زیتون، مغزها و دانه‌ها و مقدار زیادی سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان است.

 

کمبود ویتامین D در بدن باعث کاهش خلق‌وخو و افسردگی می شود، از سویی منبع اصلی ویتامین D نورخورشید است، از سویی کسب ویتامین D لازم برای بدن در فصل زمستان سخت است، اما با این وجود ممکن است در فصل زمستان برای تامین ویتامین D لازم شود مکمل ویتامین D نیز استفاده کنید، مقادیر کم ویتامین D را در انواع قارچ‌ها، جگر، زرده تخم‌مرغ، لبنیات پرچرب و ماهی چرب می توان یافت.

 

چای‌سبزحاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی از جمله کاتچین‌هاست که از مغز محافظت می‌کنند، چای سبز سبب  تقویت تمرکز و کاهش واکنش به استرس می‌شود.

 

منیزیم یک ماده‌معدنی بسیار آرامبخش است، به‌ خصوص برای افرادی که به استرس و اضطراب مبتلا هستند و از کیفیت پایین خواب رنج می‌برند مفید است، برای بهره بردن از منیزیم می‌توان مصرف روزانه خوراکی‌های تخمیری مانند ماست و کفیر را افزایش داد، همچنین مصرف یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت خوب نیز می‌تواند مفید باشد.

 

تقریبا 60 درصد از مغز انسان از چربی است، که اکثرا شامل فسفولیپید و چربی‌های امگا 3 می‌شود، کمبود بدن از این چربی‌های سالم به تمرکز و خلق و خو آسیب می‌رساند، چربی‌های سالم به خصوص برای مغز مفید هستند و می‌توان دوز روزانه خود را از سه روغن متفاوت روغن‌زیتون، روغن نارگیل و روغن‌های غنی از امگا 3 مانند ماهی چرب تامین کرد، روغن زیتون منبع فوق العاده خوبی از پلی فنل‌ها و چربی‌های غیراشباع است که به محافظت از سلول‌های مغزی و کاهش التهاب کمک بسزایی می‌کند، روغن نارگیل نیز سرشار از چربی‌های خاصی است که می‌توانند عملکرد مغز را تقویت کنند.

لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
X nex1network