بلیط هواپیما
منوی سایت
مروری بر گذشته

مواد غذایی جهت تقویت روحیه

مواد غذایی جهت تقویت روحیه

مواد غذایی جهت تقویت روحیه

هرکدام از مواد غذایی خواص خود را دارند که توجه به این باعث رفع مشکلات روحی و جسمی میشود.
 
 
ضرب المثل معروف “روزی یک سیب بخور تا از دکتر به دور بمانی” را همه شنیده ایم. اما در مطالعاتی که در مجله آمریکایی سلامت عموم انجام شده است دریافته اند که خوردن میوه ها و سبزیجات هم می تواند سلامت ذهن را تقویت کند.
 
افرادی که در این تحقیق آزمایش شده اند گزارش داده اند که با خوردن هر کدام از این میوه ها در روز احساس شادابی بیشتری دارند. پس دفعه بعد که احساس کردید روحیه خوبی ندارید حتما یکی از این غذاها را مصرف کنید.
اسفناج

سبزیجات سبز تیره سرشار از فولات یا همان ویتامین B می باشند. این سبزیجات روی انتقال دهنده های عصبی کنترل روحیه در مغز تاثیر می گذارند و در نتیجه باعث تقویت روحیه می شوند.

مرکبات

پرتقال، نارنگی، یافا، گریپ فروت و تمام مرکبات دیگر سرشار از فولات یا همان ویتامین B هستند که روحیه را در لحظه تقویت می کنند.

موز

به سه دلیل پیشنهاد می شود که این میوه را در اسموتی ها حتما استفاده کنید: ۱٫ پتاسیم (تقویت کننده کارایی مغز)، ۲٫ B6 (افزایش دهنده سروتونین که بدن را آرام می کند) و ۳٫ تریپتوفان (آمینو اسید شادی که روحیه را تنظیم می کند)

برگ چغندر

منیزیم ماده ای انرژی بخش بوده و افسردگی را از بین می برد. معمولا یکی از کمبودها در برنامه های غذایی کمبود منیزیم است. بنابراین سعی کنید مقداری برگ چغندر در کنار غذای تان مصرف کنید تا بتوانید این کمبود را تا حدودی جبران کنید

انواع توت ها

توت ها با تامین گلوکز بدن می توانند کج خلقی ها و زود رنجی ها را کاهش دهند.

مارچوبه

مارچوبه منبع سروتونین، فولات و آنزیم هایی است که می توانند تاثیرات مصرف الکل را خنثی کنند.

گوجه گیلاسی

می توان گفت گوجه فرنگی گیلاسی در میان غذاها منبع لیکوپن ( فیتونوترینت یا ماده غذایی مغذی محلول در چربی) می باشد که می تواند با این ماده جلوی تولید ترکیبات التهابی در اثر افسردگی را بگیرد و متوقف کند.

سیب زمینی شیرین

کربوهیدارت های پیچیده سطح سروتونین  که تاثیر آرامبخش در بدن دارند را افزایش می دهند و سیب زمینی شیرین یکی از منابع کربوهیدارت های پیچیده می باشد.

فلفل دلمه

غذاهایی که سرشار از ویتامین C هستند می توانند تولید هورمون استرس کورتیزول را متوقف کنند که مقدار این ویتامین در فلفل زرد نسبت به فلفل قرمز و سبز  بیشتر است. تمام آن ها را در یک ظرف خرد کنید و به عنوان عصرانه میل کنید.

مواد غذایی جهت تقویت روحیه



لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ابزار وبلاگ
بلاگرز
دانلود زیرنویس
دانلود زیرنویس
دانلود نرم افزار
دانلود نرم افزار
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
بک لینک
بک لینک
فروش سرور مجازی
فروش سرور مجازی
دکتر سلامت
دکتر سلامت
خرید بلیط هواپیما
خرید بلیط هواپیما
خرید بک لینک
سامانه پیامک
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
تور ترکیه
تور ترکیه
قاب گوشی
قاب گوشی
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
سئو ارزن
سئو ارزن
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت ارزان
خرید هاست ارزان
خرید هاست ارزان
دانلود آهنگ جدید
نبض ترانه
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
خرید بک لینک
مشاوره حقوقی
ثبت شرکت
ثبت شرکت
خرید کریو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
.

انجمن