بلیط هواپیما
منوی سایت
مروری بر گذشته

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک,طرز تهیه غذای تابستانی

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

به جاست که تعدادی غذای سبک که راحت هم آماده می‌شوند در آستین داشته باشیم تا بتوانیم مثلاً شام را فقط در چند دقیقه حاضر کنیم.

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

سالاد 15 دقیقه ای میگو و آووکادو

این سالاد میگو که خیلی سریع و آسان آماده می‌شود ، طعم بسیار جالبی دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در کنار فواید سبزیجات از خواص میگو نیز سود ببرید.غذایی سبک و کامل یا سالادی با ارزش در کنار غذا .

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 15 دقیقه

مواد لازم :
میگوی سایز متوسط                                              180 گرم
گوجه فرنگی متوسط                                               1 عدد
پیازچه ریز شده                                                     3 عدد
سیر بزرگ له شده                                                 1عدد
آبلیموی تازه                                                         2 قاشق سوپخوری
سرکه بالزامیک                                                      1 قاشق سوپخوری
آووکادوی بزرگ و سفت                                            1 عدد
گشنیز خرد شده                                                   1 قاشق سوپخوری
نعنای تازه خرد شده                                               1 قاشق سوپخوری
دانه کدو تنبل ساطوری شده                                    2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل
برای مزه دار کردن
روغن زیتون خالص برای مزه دار کردن                             مقداری
کاهوی کوچک                                                        1 عدد
فلفل دلمه ایی قرمز                                                1 عدد

میگوی سایز متوسط ( به منظور تازگی بیشتر ، میگوی فریز شده خریداری کنید ) که دم آنها گرفته شده است.
گوجه فرنگی متوسط که دانه هایش گرفته و خرد شده باشد.
آووکادوی بزرگ و سفت را به قطعه های 13 سانتی خرد شده باشد.
فلفل دلمه ایی قرمز که باریک خرد شده باشد.
کاهوی کوچک که برگ های بیرونی آن گرفته شده باشد.

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

طرز تهیه :

1. بگذارید یخ میگوها کاملاً باز شود( اگر آنها را پخته و آماده خریده اید) و سپس با دستمال کاغذی حوله ای خشک کنید.

2. همه مواد به جز کاهو را با میگو در کاسه ای بزرگ مخلوط کنید. برای طعمی ‌مطلوب تر مواد را در همین حالت به مدت 15 دقیقه یا بیشتر در یخچال بگذارید . البته بدون این کار نیز طعم خوبی خواهد داشت. سپس مواد را بر بستری از کاهو سرو کنید.

برای 4 نفر :

پیشنهادی برای سرو کردن : با سوپ رشته خوشمزه سرو شود.

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

نکته های آشپزی سالم

با خرید میگوی آماده و فریز شده ، ‌می‌توان اطمینان حاصل کرد که که این میگوها تا جایی که ممکن است تازه هستندبه دلیل اینکه میگوهایی که به صورت یخی وارد مغازه ها می‌شوند ، به محض آب شدنشان ، تازگی خود را از دست می‌دهند .این دستور غذایی به منظور سرعت و سهولت بیشتر ایجاد شده است.بنابراین ما میگویی استفاده کرده ایم که پخته و آماده باشد .

در صورت داشتن وقت اضافه ، با خرید میگوی خام و پختن آن در خانه ، سالاد ما طعم بهتری خواهد داشت. همچنین این مسئله بسیار مهم است که آب میگو ها کاملاً گرفته شده باشد در غیر این صورت طعم سالاد شما خراب خواهد شد. علاوه بر این باید دقت شود که آووکادوی شما رسیده اما هنوز کمی‌سفت باشد وگرنه در صورت شل بودن آووکادو سالاد شما جلوه چندانی نخواهد داشت.

سالاد سیسار سالم

گونه سالم تر سالاد سیسار دارای کلسترول کمتری نسبت به دیگر انواع این سالاد پرطرفدار است اما هنوز هم طعم جالبی دارد.برای یک ناهار کامل شما می‌توانید مقداری سینه مرغ پخته به این سالاد اضافه کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 10 دقیقه

مواد لازم:

2 عدد کاهوی بزرگ که برگ های بیرونی آن گرفته شده باشد

اختیاری : یک چهارم فنجان گردو

مواد لازم برای سس :

ارده                                                    2قاشق سوپخوری
کنسرو ماهی کولی                                1 عدد
سیر متوسط ریز شده                              4 عدد
آبلیمو                                                 2 قاشق سوپخوری
سرکه بالزامیک                                      2 قاشق سوپخوری
روغن زیتون خالص                                   2 قاشق سوپخوری
نمک و پودر فلفل سیاه                             برای مزه دار کردن مقداری

کنسرو ماهی کولی ، که روغن آن کشیده و با آب شسته شده است

طرز تهیه غذاهای تابستانی سبک

طرز تهیه :

کاهوها را شسته ،خرد کرده و خشک کنید . سعی کنید تا جایی که ممکن است کاهوها را خوب خشک کنید.تا سس سالاد آبکی نشود.مواد سس را مخلوط کرده و برای 1 تا 2 دقیقه هم بزنید .در آخر روغن زیتون را کم کم اضافه کنید . به اندازه تمایل سس و گردو بر روی کاهو ها بریزید. مقداری از این سس باقی می‌ماند که می‌توان آن را به خوبی تا مدت دو هفته در یخچال نگه داشت.

 نکته های آشپزی سالم :

تا جایی که می‌توانید کاهوها را خوب خشک کنید تا سس آن آبکی نشود. اگر شما یک سالاد سیسار سالم با ماهی کولی بخواهید ، این سس برای شما بهترین است . اگر ماهی کولی دوست ندارید ، اشکالی ندارد ، می‌توانید آن را اضافه نکنید اگرچه طعم سالاد با ماهی کولی بهتر است .

همچنین ببینید

منبع : seemorgh



لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ابزار وبلاگ
بلاگرز
دانلود نرم افزار
دانلود نرم افزار
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید ایرانی
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
بک لینک
بک لینک
خرید بک لینک
سامانه پیامک
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
تور ترکیه
تور ترکیه
قاب گوشی
قاب گوشی
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
سئو ارزن
سئو ارزن
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت ارزان
خرید هاست ارزان
خرید هاست ارزان
اخبار روز
اخبار روز
دانلود آهنگ جدید
نبض ترانه
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
آهنگ
دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید
خرید بک لینک
مشاوره حقوقی
ثبت شرکت
ثبت شرکت
مبلمان سام اکسون
مبلمان سام اکسون
خرید کریو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
.

انجمن