منوی سایت
مروری بر گذشته

خواص تخمه ها را بشناسید

تخمه ها حاوی منابع غنی از امگا 3 هستند، امگا 3 موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسیرید خون، خطرات به وجود آمدن لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشار خون بالا و کاهش سرطان کمک می کنند، و برخلاف امگا3 های دارویی، خطر مسمومیت ندارند.
تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن به بدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند ودر عوض به میزان چربی آنها افزوده می شود، تخمه ها همچنین از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند، که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع آنها بیشتر است.

در این مقاله خواص برخی از تخمه ها را برای شما شرح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

تخمه هندوانه

تخمه هندوانه برای سلامت و زیبایی پوست، بهبود جوش صورت و کمبود آهن بدن و کنترل فشار خون بسیار مفید است، این تخمه استخوان ساز است، و همچنین برای کسانی که می خواهند چاق شوند گزینه مناسبی است.

تخمه خربزه

تخمه خربزه حاوی ویتامینA است، به همین دلیل برای ترمیم و تجدید سلول های بدن مفید است، تخمه خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است، البته دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر مصرف شود، تخمه خربزه نیز دارای خواص بسیاری می باشد، که یکی از خاصیت هایش خون ساز بودن آن است.

تخمه کدو

تخمه کدوحاوی منبعی غنی از مواد معدنی، پروتئین و چربی های غیر اشباع است، که در سلامت پروستات، استخوان ها و پیشگیری از التهاب مفاصل بسیار موثر است، و به افزایش هوش و تقویت حاظه کمک می کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و حاوی مقدار زیادی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین5 Bو ویتامین های دیگر گروه B است، که این ویتامین ها سبب می شوند بدن به خوبی بتواند از کربوهیدرات ها استفاده کند، و همین باعث می شود که بدن پرانرژی باشد.

لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
X nex1network