منوی سایت
مروری بر گذشته

آیا خواب زیاد خوب است؟؟؟؟

خواب زیاد خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد، به این دلیل که کمتر تحرک دارید و در نتیجه کالری کمتری هم می سوزانید، ما تقریبا در شبانه روز به 7 تا 8 ساعت خواب نیازمندیم.

خواب کمتر از 3 ساعت و نیم و بیشتر از8 ساعت و نیم، احتمال مرگ و میر را تا 15 درصد افزایش می دهد، به همین علت کم خوابی و پرخوابی هر دو می توانند خطرناک باشند، افرادی که بیش از حد می خوابند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و چاقی قرار می گیرند.

خواب زیاد عوارض دیگری هم دارد که در اینجا ما به چند مورد آن اشاره می کنیم:

خستگی دائم در طول روز

ساعت بیولوژیکی بدن نیاز به برنامه مشخص و ثابتی دارد، اگر خواب و بیداری زمان مشخصی نداشته باشد، فرد کارایی و قدرت خو را از دست می دهد، تحقیقات نشان می دهند افرادی که ساعت مشخصی برای خواب و بیداری ندارند، حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز هم احساس خستگی می کنند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی

خواب بیش از 9 ساعت در شبانه روز ابتلا به بیماری های قلبی را تا 34 درصد افزایش می دهد، در این بین ابتلای زنان به بیماری های قلبی ناشی از خواب زیاد، نسبت به مردان بیشتر است.

افزایش وزن

تحقیقات نشان می دهد کم خوابی به میزان 27 درصد و خواب زیاد به میزان25 درصد ابتلا به چاقی را افزایش می دهد، به علت این که زمانی که فرد بیشتر می خوابد، کمتر تحرک دارد و در نتیجه کالری کمتری هم می سوزاند.

خطر ابتلا به دیابت

هر چه افراد بیشتر بخوابند، بیشتر اضافه وزن پیدا می کنند، و در نتیجه اضافه وزن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد، که نتیجه آن نیز افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است، خواب زیادی مشکلاتی را در متابولیسم گلوکز به وجود می آورد و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد.

خطر ابتلا به افسردگی

خواب زیاد و افسردگی رابطه نزدیکی به هم دارند، به این دلیل که هم افسردگی منجر به خواب طولانی مدت می شود و هم خواب بیش از حد، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد، افراد مبتلا به پرخوابی دو برابر بیشتر از بقیه در معرض خطر افسردگی هستند.

لینک های جذاب
وبگـــردی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مطالب پر بیننده
تبلیغات متنی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :)
مطالب پر بیننده
X nex1network